torsdag 8 september 2011

Tidsoptimisten!

Jag har som tidigare nämnt föreställt mig att nu skulle jag hinna bobina upp alla fina lingarner som ligger på härvor. Jo det mesta är gjort och är placerade ovanpå hyllan och där det finns plats. Nu återstår några härvor som jag tar med mig upp till fjälls och fortsätter med trådarnas krig.


Det är trevligt att ha något för händerna och i en fin fjällmiljö så är det alltid lättare att göra saker som i längden blir tråkiga. Hur som helst så blir det jättetrevligt att åka till fjällstugan som vi inte hunnit vara i särskilt mycket i sommar, och jag längtar så............

2 kommentarer:

  1. Ser att du också behöver bli 200 år med allt garn. Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja 200 år räcker nog inte, för detta är kanske en 1/5 del av allt vävgarn jag har, och då har jag inte räknat matt-ullgarn, ripsgarn och mattrasor. Men kommer jag igång så brukar garnerna gå med en rykande åtgång. Att bli ledig vävare på heltid skulle inte sitta fel, men att jobba är ju väldigt trevligt det med.

    Kram du likasinnade

    SvaraRadera