lördag 3 mars 2012

Idag fyller han år!

Idag fyller han 29 år, sonen som gått igenom så mycket. Jag och min syster hämtade hem honom från ett barnhem från Addis Abeba i Etiopien när han var ca 2 år gammal. Jag glömmer aldrig när hans små armar klängde sig fast vid mig och jag tänkte att dig ska älska för evigt. Han fick 2 dödsdomar så han var 8 år gammal. När han var 9 år fick han ett nytt hjärta och vid 16 års ålder fick han den diagnos som vi undermedvetet anade, en högre grad av autism. När han var 21 fick han en ny njure, efter 2 år av dialys.
Nu är han vuxen och bor i eget boende med stöd från ett gruppboende i närheten. Han behöver  nya höfter efter den kortisonbehandling han fick efter sin njurtransplantion, och den njure som han har försämras och behöver en ny så småningom. Han är en trevlig och humoristisk kille, och som jag tidigare nämnt, gått igenom mycket, och jag är så lycklig att jag fick det fina uppdraget att bli hans mamma.

1 kommentar:

  1. Ja, och dessutom är han enormt svår att nå på tele, till och med när han fyller år!

    SvaraRadera