torsdag 29 mars 2012

Till skräck och varnagel!

Usch så sur jag blir när jag ser de grova vävfelen på det som skulle bli en köksgardin till hemmet. Maken tycker att det är bara jag som ser felen, men inte hänger jag upp en sådan felaktig gardin inte.
Nej det är bara att bita i det sura äpplet och börja om igen. När jag ska väva stora mönster så brukar jag ta ner den första längden och väva efter den för att undvika att väva fel. Nu var det tur att jag klippte ner väven och såg felen, för det skulle nog kännas värre om jag vävt 4 längder och och känna att jag måste börja om igen. Jag ska göra om mönstret lite och nu så ska det förhoppningsvis inte bli fler fel. 

4 kommentarer:

  1. Jag kan ta den för jag tycker den är superfin och ser inga fel =)))

    Kram Lotha

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Lotha! Blått är ju hennes färg, dessutom! =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hallå där! Det är bara en längd som dessutom är felaktig, och sådant ger jag inte bort. Den felaktiga längden får bli till någon sömmad eller ett lapptäcke.

    kram från mamsen

    SvaraRadera
  4. ..jag letade ett bra tag innan jag såg det,,,Kramen lisbeth

    SvaraRadera