tisdag 27 mars 2012

Sista kurskvällen!

I kväll var det sista gången vi hade knivkurs för den här terminen. Det är kul att göra sin egen kniv i ett trevligt sällskap. Jag hann göra min lilla kniv färdig och det känns så bra att ha gjort det som jag själv vill ha .
Det är den fjärde kniven jag gjort och till hösten planerar jag att göra en svampkniv och det ska bli jättespännande. Kursen är populär då antalet deltagare ständigt ökar, men det kanske beror på att vi har en oerhört duktig och trevlig kursledare. En gång till ska vi träffas, då vi senare i vår ska grilla tillsammans hos en av kursdeltagarna.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker kniv! Den kan du vara stolt över.
    Beträffande pådragningsknekten till vävstolen, så ska man inte ha för breda varpflätor, utan flera stycken istället, så blir det lättare och bättre pådragning. Och så behöver man ganska mycket tyngd i flätorna också.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Tjena, Du har rätt i att det är bättre med flera varpflätor när man använder pådragsknekten. Nu sitter varpen på plats det som ska bli svarta gallergardiner. Och visst är jag stolt över kniven.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera