fredag 31 augusti 2012

Superordning!

Idag har jag burit och burit och åter burit, från källaren upp till övervåningen. En del av konerna är placerade i det gröna skåpet som vi burit upp. De koner med lite garn på har jag placerat längst fram för att använda först då jag är i ständigt behov av tomma koner till min fantastiska maskin. Lådorna med garn är uppmärkta och placerade i hyllan.
Vävskedarna har jag lyckats packa in i lådan som är från makens farbrors handelsträdgård och användes för att förvara blompinnar i. Jag hoppas att lådan håller för tyngden och blev förvånad hur många vävskedar jag har.
Jag har köpt alla vävstolar utom min första begagnad och på det sättet fått med en del vävskedar. Nu kan jag inte göra med i rummet förren vi burit upp två skåp till som jag kan fylla med vävgarner. Det finns flera lådor garn i källaren som ska in i hyllan, men jag tycker hittills att jag lyckas bra i mitt mål att få superordning.

3 kommentarer:

  1. WOW. Vilken syn! Helt underbart!!
    Hälsn. Monika

    SvaraRadera
  2. Ja det är bara att välja, ripsmattor är planera, liksom lakan och örngott till sängarna i hem och stugor. Och garn finns till önskevävarna

    Ha de bra i dina vävstolar

    SvaraRadera