fredag 28 september 2012

En dag vid havet......................

Vi åkte ut till stugan igår, över ett hav som var grått och kallt och inte särskilt inbjudande. Jag sover gott här ute och märkte inte när maken klev upp och åkte iväg, fast jag borde hört när han startade båtmotorn. När jag står vid stranden så tänker jag på hur lyckliga vi är som har det här.
Bryggan ska förhoppningsvis upp i helgen, och flytbryggan ska bogseras in till hamnen för att frysas in till nästa säsong.
Jag har målat snickerierna till nya uteskitan, fast jag vet inte om det är lönt att spika upp dom, då en del annat saknas till toan och snickerierna ligger bra i boden över vintern.
Mattan jo, jag var tvungen att ta ut trasmattan och prova om den kunde passa, men jag får ge mig, och mattan får en färd till över havet för att passa in någon annanstans.
Jag sitter här vid köksfönstret, ser våra båda skithus och kan konstatera att vi inte hann med allt det som jag som tidsoptimist har tänkt.
Men det kommer en ny vår och sommar och då ska nyskitan färdigställas och det gamla eldas upp. Under vintern hoppas jag få tid att väva en ny matta och handdukar till toan. En liten fördragsgardin skulle också passa in. Skåpet är hanterbart efter målningen och kanske kommer på plats och så är det kantspetsarna som jag ska försöka få till. Ett fint litet tvättfat ska införskaffas och så ska jag be snickaren göra ett litet skåp som jag kan måla vitt och eventuellt kurbitsmåla dörrarna. Trots att vi kommer att vintra in stugan så får jag en rolig höst och vintern då jag ska väva, virka och måla ett skåp till toan innan isarna går upp och vi kan återvända hit ut till vårt älskade sommarparadis.

Resten av dagen skall ägnas åt tvätt, brödbak, plugg och kanske plockar jag lite lingon här nedanför och ser att det blir en fin dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar