torsdag 27 september 2012

Nerklippt.....................

Köksvävstolen är tom efter det jag klippt ner mattväven i går kväll. Jag är ganska nöjd då det blev en blek matta till lillstugan som vi har här hemma.
En lite färggladare matta blev det som får pryda golvet i mitt garnförvaringsrum på övervåningen.
Dottern som bor i Umeå och ska bli sambo ska få den lilla lilafärgade matta som jag från början tänkt till hennes balkong i den lägenhet hon nu bor i.
Den rosa-svarta var tänkt till nya uteskitan, men maken tyckte att den verkade för stor. Alldeles riktigt den är ca 10 cm för lång och får därför placeras någon annanstans.
Den sista mattan i vävstolen som jag önskade kunde blivit större får bli en liten julmatta till toan i fjällstugan.
Det är ju så roligt att väva mattor och den här gången hade jag så lite trasor och därför fick färgerna bli som det blev. Jag har massor av klippta mattrasor inne i en källare i stan och en del i  plastlådor på logen för att inte få besök av små möss. och jag riktigt längtar efter att få sätta igång en ny mattvarp med ett större urval av matttrasor. Hur som helst så är jag ganska nöjd ändå och nästa väv i köksvävstolen ska bli gardiner, sänghimmel och en sängkappa till vårt sovrum i lilla höststugan som jag vill förvandla till ett romantiskt sovrum. Den väven får dröja då resten av dagen ska ägnas åt att göra svartvinbärsjouce av årets svarta vinbär och måla klaffbordet och smålådorna som hör till klaffskåpet.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad flitig du varit.
    Tänk vad olika de blir. Men som du säjer- det är trasorna som styr.
    Det ä roligt att läsa om dina färdigheter...o skåp är du en riktig fena på! Kanonfina!
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. En får tacka å niga! =)

    Kram!

    SvaraRadera