onsdag 19 september 2012

En färgglad matta..................

Oj så roligt det är att väva trasmattor. Det  har blivit 4 mattor hittills i köksvävstolen och varpen är inte slut ännu. Den sista mattan blev färgglad, men borde passa till det gröna klaffskåpet som står på tork uppe i garaget.
Jag hade som mål att väva ut varpen i veckan, men så blir det inte, då vi ska ut till stugan i morgon så jag hinner måla innerväggarna i nya inneskitan innan vi vintrar in stugan. Jag hade hoppats på att väva färdigt så dottern kunde få sin lila matta när hon är hos oss på ön.

Snickaren ringde och sa att skåpet som ska till nya toan på ön och de andra grejerna som han lagat var färdiga, så maken får hämta aterailerna i morgon efter jobbet. Jag skulle vilja hinna måla skåpet innan vi stänger stugan för vintern. Tilläggas bör att jag är jättenyfiken på att se mattorna färdiga, då mönstret framträder bättre då dom ligger på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar