fredag 14 september 2012

Rapport från en fjälldal!

Vädret här i vårt fjällparadis är grått, Regntyngda skyar hänger över oss och temperaturen är 5 grader +.
Maken håller på att installera värmepumpen i bastbyggnaden och jag har plockat ur diskmaskinen och när jag ser glasen som jag ska bära ut till relaxrummet så tänker jag tillbaka på  förra gången då vi var här. Då åt vi surströmming tillsammans med våra trevliga fjällgrannar Petssons, egentligen heter heter dom Larsson, men herrn i huset ser precis ut som Pettsson i serien Pettsson och Findus- Efter middagen så gick vi hem till vårt relaxrum i bastubyggnaden och drack långdrinks och visky ur dom här glasen, och jag tänker på så trevligt vi hade.
Nu är vi ensamma här, det är kyligt ute i relaxen, då vi kan inte elda i kaminen när maken jobbar med värmepumpen. Jag själv klipper mattrasor framför TV:n, men skulle hellre sitta ute i relaxen, för det är ju så härligt att sitta och klippa mattrasor i en fin miljö.

1 kommentar:

  1. Har Pettson och Findus blivit serie, den skulle jag vilja se... Jag som bara läst böckerna ; )
    Kram L

    SvaraRadera