fredag 21 september 2012

I min ensamhet...................

Vi åkte ut till stugan igår kväll och i hamnen såg vi att många tagit upp sina båtar. Maken jobbar och jag är här ute på ön ensam. Inte en enda båt har jag hört eller sett och kan bara konstatera att vår härliga stuga kommer snart att vintras in. Maken hämtade väggskåpet hos snickaren igår och idag har jag målat första varvet. Skåpet ska hänga inne på nyskitan för att inrymma toapapper, hem-inredningstidningar och handdukar.Jag funderar på om inte en virkad uddspets skulle vara fint på hyllkanterna.
Dörren har även den blivit grundmålad och jag hoppas maken kommer ihåg att ta med färgpigmenten som jag glömde hemma. Efter lunch ska jag måla väggarna invändigt för att få det så färdigt som möjligt så vi kan börja använda det nästa vår, och efter målningen ska jag förbereda middagen som ska bli Langos som vi båda tycker är jättegott.

1 kommentar:

  1. Fin idé, kommer att bli snyggt!
    Den där virkade spetsen ger jag också tummen upp för!

    SvaraRadera