torsdag 11 oktober 2012

En trevlig upptäckt!

Tidigare i veckan hämtade jag de sista garnerna hos min snälla väninna som slutat väva, och nu när jag har massor av garn i banankartonger i källare så ser jag att det finns en del etiketter på garnpackarna och upptäcker då så fel jag haft. På etiketten står står det silkegarn på många av packarna, och jag som trodde att det var Cellull, eller Rayon är ett helt annat garn, även det med etiketter.
Rik på silke är jag och måste planera i grönt då det är massor av den färgen.
Cellull är det som finns på dom här rullarna och som jag även har jättemycket av.
Jag har vävt av silket tidigare i tron att det var cellull, så klänningen jag sydde av gardinerna innan vi, dottern och jag  åkte till Kroatien för nåt år sedan är en klänning i silke, och det är kanske av den anledningen till att jag trivs så bra i klänningen. Så i vår ska det vävas lindblomsgröna  silkesgardiner i fantasibindning, då det blir så otroligt fint fall på det som vävs i materialet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar