måndag 8 oktober 2012

Helgen som gått..................

Jag har varit i det närmaste kameralös då batteriet tog slut både  på min lilla bloggkamera och mellankameran. Makens mobil och en bild från lillkameran blev det i alla fall. Fjällhelg var det och vi såg den annalkande vintern närma sig då snön lagt sig på fjälltopparna.
Stormyggorna har plockats bort då myggsäsongen definitivt är över.
Tillbaka till vardagen och idag så ska jag till tandläkaren och sätta in en ny krona istället för den jag bet sönder på grund av mitt hembakade knäckebröd. Sedan i eftermiddag så bär det iväg till Göteborg för sonens årliga kontroll av sina transplantationer.

Tänk att det har gått 20 år sedan han som 9-åring fick ett nytt hjärta och som 21-åring så var det dags för en njurtransplantation. Han har gått igenom mycket den lilla kille som jag hämtade från ett barnhem i Etiopien, och än är det inte över då njuren sviktar och hans höfter är uppluckrade av den kortison som han fick efter njurbytet. En ny njure och nya höfter kommer det att bli så småningom, och jag är glad av vi bor i ett så bra land som Sverige där det finns en så bra sjukvård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar