onsdag 24 oktober 2012

Från min vävstol......

Från min köksvävstol har jag full kontroll på köket och väver medan jag väntar på att älgbuljongen ska koka ihop till ca hälften.
Vi slängnde en av våra tre frysboxar i våras och vi gör vad vi  kan för att äta ur de övriga. Men som matlagningsglad hamstrande bloggmadam så lyckas vi inte särskilt bra. Bonden i byn ringde och sa att vi skulle få det halva djur vi ska köpa av dom i veckan. Jag vet vad som väntar med att försöka få plats i frysarna och det är lika bra att stora tryckkokaren inte packas undan. Älgköttsoppan ska färdigställas utan klimp och med reducerad vätska för att i kväll förpassas till frysen i lilla höststugan, där vi förhoppningsvis ska tillbringa den kommande helgen.
Jag pinnar på i vävstolen då jag vill ha 10 meter till gardin och sänghimmel klart till det sovrum jag planerar tapetsera om. Jag har snart 6 meter vävda, och ska sedan skeda om till en tätare väv för att väva sängkappa,och jag tror att med silke som inslag så blir det fint fall på sängkappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar