tisdag 11 augusti 2009

Semesterprojekt!


Mina semesterprojekt denna sommar är bland annat en spegelbyrå som jag fått av en jobbarkompis, samt ett gammalt bord som snickarstig har reparerat. Nu är omgång 2 av målningen klar och nästa gång jag är hemma (undrar när då vi har 3 andra platser vi vill vara på) ska jag måla ådringsvarvet och måste innan dess bestämma vilken färg spegelbyrån ska ha för att passa in i nåt av paradisen. 3 semesterdagar kvar och jag har inte hunnit med hälften av vad jag föreställt mig. Brädorna till nya planket ute på ön skulle behövas målas en vända till innan planket ska spikas upp. Jag vet att dom inte hinner torka med min hemmablandad linoljefärg som jag målar allt utom hus med. I morgon bär det iväg till fjälls med en fulllastad släpvagn. Nästa helg är det stugsista i skärgården, som brukar vara en mysig tillställning. Sedan borde vi tillbringa alla helger uppe för att fullfölja bastuprojektet så långt det går innan snön kommer. En röjarhelg på ön återstår då vi önskar många frivilliga risdragare. I söndags när vi var ute i lilla stugan vid Skulesjön, sa både maken och jag att det skulle bli härligt när vi kan vara där några helger för att hugga timmer och ved samt att plocka svamp till vinterförrådet. Finns det någon som kan tipsa mig om kloning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar