måndag 17 augusti 2009

Slutsemestrat!


Idag var det åter arbetsdag och den eviga jakten på arbetsvilliga personer upptog det mesta av min tid. Det blev ett pusslande bland personalen som var inskolade på olika ställen. Till slut så blev det en lösning för alla inblandade.
Gick hem tidigare då jag inte fick tag på vissa personer och kan därför inte jobba vidare med det jag planerat för. Tog en sväng förbi biblioteket för att hämta den kurslitteratur jag beställt. Sommartider på biblan en vecka till, och kanske hinner jag hämta böckerna på lunchen i morgon. Så åter i mitt lilla veckopendlarkyffe i min ensamhet, och då är jag glad åt min vävstol som förgyller min fritid. Lite drygt en halvmeter blev det vävt ikväll, och det gäller att pinna på då jag vävt ca 3,5 meter av totalt 25 varpade metrar. Det skall bli gardiner till relaxdelen i bastubygget som är under uppförande. Tack kära Öxabäcksvävstol som håller mig sysselsatt i tanke och handling när jag hela tiden längtar hem till mina nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar