lördag 9 januari 2010

Hurra för varmare väder!


Nu har det äntligen vänt och temperaturen har stigit både hemma och i fjällstugan. Jag vill aldrig vara med om detta och hoppas jag slipper det som visades på bildskärmen i fjällstugan under torsdagsnatten igen.


Det var ett omtumlande dygn när vi var tvungen att åka upp till fjällstugan för att hindra att något skulle frysa sönder. Tröttheten kom efteråt, då det på fredagskvällen bara blev att äta middag och sedan krypa i säng.

När vi åkte från stugan tog vi med oss frysvarorna från köksfrysen då det inte fanns någon ström att köra den på. Nu på morgonen har jag lyckats pressa ner det i 3 st proppfulla frysboxar och inser att mitt hamstringsbeteende måste sluta. I en frys hittade jag massor av korvar och kycklingklubbor som jag glömt bort. I en annan frys hittade jag bortglömada räkor och röding.

Jag lever fortfarande som om vi vore storfamilj då det gäller matlagning. Maken tycker att jag göder honom till att bli oattraktiv. Och bloggmadamen själv är ingen smal varelse heller och jag tror att jag skulle bli ett intressant fall för Dr Phil .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar