lördag 23 januari 2010

Mitt sommarkök!


Under besöket i sommarstugan tidigare idag så tänkte på vilka fina minnen jag har i mitt sommar kök. Soffan är den som min mamma hade i sitt kök och vad belamrad med allehanda ting och omöjlig att ta en tupplur i. Bordet uppkom av ett bordsstativ som stod här i källaren. Snickare Edvin gjorde skivan och när jag ville att han skulle fräsa en kant som jag skulle måla kom följande dialog.


Snickarn sa" Frun får som frun vill"

Bloggmadammen sa" Frun får som hon vill och får betala därefter"

Snickaren sa " Alldeles riktigt "


O vad jag är glad över bordet. Snickare Edvin är borta sedan några år, men jag är evigt tacksam för de möbler han renoverade åt oss.


Stolarna har jag köpt på loppis, lutat av och vävt nytt tyg på som heter "gamla hopperosen". som även finns på mammas soffa.

Ripsmattorna vävde jag nån gång på 90-talet och jag minns hur tjorvig varpen var och hur jag till sist fick borsta ut tjorvet innan jag kunde sätta i gång väven.


Hyllan köpte jag på loppis för 40 kr


Lampan fick min make i julklapp ett år och är ganska sne, vilket huset är och även folket som vistas där kan vara ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar