måndag 4 januari 2010

Lämnat paradis!


Idag har vi lämnat fjällstugan efter packning och städning. Isoleringen har packats in i bastun som är under uppbyggnad. Sjön nedanför stugan är igenfrusen vilket brukar vara ovanligt då ån har sitt utlopp bara en bit ovanför oss.
Jag tänkte på att det är sista gången i vår som åker med hela vägen hem. Nästa gång vi åker upp hoppar jag av i farten på hemvägen för att börja jobbar på samma roliga jobb som jag haft senaste året.
Lite av en chock fick vi när vi kom hem och hela uppfarten till hemmet är igendrevat med snö. Mågen som bor i grannbyn har försökt få igång traktorn här utan att lyckas och nu kämpar maken med samma sak.
Katten Utsama Bin Laden som blivit omskött av grannen kom som ett skott då han hörde billjudet som han verkar känna igen. Det mesta är upppackat och det tar några dagar innan vi kommit igång i de vanliga traditionerna. I morgon hoppas jag att min hemska förkylning har släppt så jag orkar skriva på min uppsats som måste vara färdig den 8 Januari.
Det känns som att i morgon är vi tillbaka till vardagen igen. Hääärligt..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar