tisdag 26 januari 2010

Tidsoptimist!


Tidsoptimist som jag är så tänkte jag att den här veckan ska jag pallra mig hem från jobbet i tid, för att hinna plugga och väva. Men hur blev det? klockan är runt 17:00 när jag tvingar mig själv att stänga av datorn och inte ringa några mera samtal. Det är lite körigt nu när våra duktiga assistenter som blev över sedan dess brukare avlidigt ska ut till nya brukare. Jag har fått ut fyra av sex stycken på inskolning, men detta innebär att så gott som alla scheman de ska till måste göras om. Jag är ingen fena på schema men brukar göra ett förslag och maila till vår kanslist som brukar korrigera till dom. För varje dag som går så kommer jag en bit längre i omplaceringsprocessen och det finns förhoppning om ett färdigt jobb så småningom.


I hemmet så så tänkte jag att nu ska jag både plugga och väva, men kommer till insikt att jag oftast inte hinner båda sakerna på en kväll. I går blev det föreläsning via datorn och en del plugg och i kväll ska jag pinna på med väven som jag vill ha klar. Jag riktigt längtar till nästa väv i den här vävstolen som ska bli gardiner i sjusprångsdräll till fönstren i smårummen i fjällstugan.


Men nu är det bästa att lämna datorn för vävstolen om det ska bli nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar