tisdag 30 oktober 2012

Currystekt blomkål...

Jag tog upp en packe blomkål ur frysen för att ge plats till nötköttet vi packeterade i söndags. Jag läste i någon tidning om currystekt blomkål och kom på att det var länge sedan jag gjorde den rätten. Så där en 35 år sedan var det nog.
Men så gott det är och jag skulle vilja ha gjort några "elefanöron " att steka till och jag tror jag gör en djupdykning i frysboxen och gör några. Enkelt är det, blanda ihop 1kg köttfärs, 2 ägg och 1 dl potatismjöl. Gör stora köttbullar, kavla ut i plastpåsar eller plastfickor och frys in. Praktiskt snabbmat när man har bråttom. Blomkålen stekte jag med lite lök, en liten paprika och några små tomater. Jag kryddade med curry och blandade även i lite mjölk och mjöl då jag hade en skvätt över. Gott, gott gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar