torsdag 11 oktober 2012

Till den här platsen................

Till den här platsen, vår lilla höststuga ska vi fara i morgon. I kväll har vi varit dit med färg, stege, skyddspapper med mera för att fara dit i morgon eftermiddag. Stugan ligger enskilt vid Skulesjön, och nu äntligen ska jag ta mig tid att måla tak och väggar vita. Maken ska flisa ved på lördag och jag får slabba på i lugn och ro.

Stugan ligger bara några kilometer hemifrån och borde nyttjas mer, men då vi har två stugor till och kloning inte är möjligt så får vi njuta av stugan på ön på sommaren och den här på hösten. Fjällstugan nyttjar vi året runt. Men jag kan tänka mig att om vi djupborrar så vi får vatten och ett ordentligt badrum med inneskita så tror jag att vi i framtiden kommer att vara mer där. Det är till sovrummet i den stugan som jag ska väva gardiner, sänghimmel och sängkappa i köksvävstolen som vi drog på varpen i häromkvällen. Krokarna till badrummet är nästan färdiga och ska skruvas upp i helgen.
Min kväll ska bestå av att  förbereda maten för helgen, då vi inte har rinnande vatten i stugan, men så härligt det ska bli att sova första helgen i år därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar