onsdag 10 oktober 2012

En garnhanteringsdag......

Idag har jag ägnat min tid till att förädla garnerna jag fått av Britta. Jag är jättelycklig över maskinen som fanns i dottern och mågens ladugård.
Jag måste prioritera garnsorteringen då källaren ska renoveras och maskinen kanske måste flyttas på. Jag blir lycklig när jag ser konerna fyllda med garn som jag både kan varpa och spola ifrån.
Igår så drog vi på varpen som ska bli gardiner, sänghimmel och sängkappa på i lilla höststugan och jag får en oerhörd stor lust att börja solva då jag är nyfiken på resultatet.
Varpen består av bomull och effektsilke och pådragningen gick jättebra då jag har en mycket duktig man och tillika rumphållare.

2 kommentarer:

  1. Du har det bra du ;) duktig snäll man o denna fantastiska garnmaskin o massa garner.
    Grattis. Det är roligt att läsa din blogg.
    Hälsningar Monika.

    SvaraRadera
  2. Hej jag kan inte klaga, nu gäller det bara att vara frisk och leva länge så jag hinner väva upp det jag har.

    Tack för att gillar min blogg.

    MVH Barbro

    SvaraRadera