torsdag 18 oktober 2012

Hamster igen!

Vi har fått köpa ca 20 kg älgkött aven granne, och då kommer kockväskan fram. För hur ljuvligt är det inte att ha superskarpa knivar när vi ska ta hand om köttet.
Vi brukar köpa hela eller halva djur som vi båda är vana sedan barndomen, då bådas våra föräldrar var småbönder. .Jag har under åren skaffat redskap för att ta hand om kött som kockknivar, påssvets, bra köttkvarn och en 18 liters tryckkokare, Nu är allt skurits, malet och förpackats och ligger i frysen för att bli goda middagar i vinter.
Köttbenen frös vi in och dom ska jag koka till veckan, och jag ser fram mot middagar som älgköttsoppa med rotfrukter och klimp. Älgpölsa är inte heller fel.

Men nu är det läggdags, för i morgon i tidig arlastund ska jag som bloggmadam, tillsammans med vävkompisar åka buss ner mot stora huvudstaden för att gå på mässan syfestival och få ny inspiration.

God natt alla nära och kära.

2 kommentarer:

  1. Och du har vunnit hos mig, kära kusin!
    Mejla mig bara din adress, så kommer vinsten med posten ,-)

    SvaraRadera
  2. Åh, den där mässan hade jag inte heller haft nåt emot att fara på! Hoppas ni har det trevligt!
    Kram!

    SvaraRadera