tisdag 18 december 2012

Lättad och glad!

Nu är det klart med sonens medicin och jag kan andas ut, och släppa det hela. Glad blev jag också över det julkort jag fick från Ingrid.
Så här skriver hon. "Tack för två trevliga dagar i blåbärsskogen. Det var verkligen trevligt. Så rofylld  den platsen var, där ni har stugan. Birgitta plockade lingon till mig så nu har jag mycket bär i frysen. Ha en trevlig jul".
Ingrid är en dam på 86 år och är mamma till Birgitta som jag går på knivkurs med, och det gläder mig att det lilla jag gjorde att ta med dom till vår lilla stuga vid Skulesjön för att plocka lite blåbär och hallon, och som kunde göra någon så lycklig. När jag träffade Ingrid sist så nämnde hon blåbärsplockningen och jag sa håll dig frisk och vid liv så gör vi om samma blåbärstur till hösten.

Igår så träffade jag en bekant som bor på andra sidan sjön i byn Skulnäs, som sa att "jag såg att det lyste i stugan på andra sidan sjön i höstas och det ska ni veta att ni har den finaste platsen runt hela sjön". Och då tänker jag på hur lyckligt lottade vi är som är ägare av denna lilla stuga på en underbar plats, bara 9 km från hemmet. 

1 kommentar:

  1. SKÖNT!

    Nu kan du verkligen koppla av , ta allt annat med ro.
    Kram Monika.

    SvaraRadera