fredag 7 december 2012

Oplanerad kvällsstyrning norrut,,,,

Maken ringde igår och sa att värmen sjönk i fjällstugan dit vi skulle åka på fredag eftermiddag. Sagt och gjort så var det bara att packa bilen och styra de 37 milen till stugan för att inget skulle frysa sönder. En fotogenkamin, eld i edspisen,och med värme madrasser i sängarna fick vi en bra nattsömn och idag har vi fått upp värmen i stugan. Kvar hemma ligger min dator som jag inte har någon laddningskabel till ännu. Den är på väg upp från min syster och till veckan måste jag ta tag i mina studier som jag tänkte göra i helgen.

Jag saknar även gåbandet som jag numera är beroende av för att få i gång min stela lekamen. Jag har därför bestämt att ge mig själv ett litet gåband i julklapp som jag kan ta med mig när vi åker till någon av våra stugor. Så i jul och nyårshelgen så ska jag inte bli någon soffpotatis som bara ligger i soffan och äter praliner, jo självklart ska jag göra det men en snabb promenad på en halvtimme i 8 km i timmen ska det bli varje dag.

I stället för studier och promenader så har jag gjort i ordning min pyssellåda som jag ha mina handarbeten i framför tv-n. Hjul under lådan ska det bli för att underlätta städning.
Jag är så nöjd av att göra något användbart av något som annars inte skulle bo stående eller eldas upp och nu kommer rumsbordet inte längre belamras med min mattrasklippning, sömnad eller virkning,

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig pyssellåda. Vad duktig du är-på allting!!
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Man kan faktiskt gå ut i den vackra naturen så man behöver inte gåband alla gånger

    SvaraRadera
  3. Självklart så kan jag gå ut i den vacrka naturen, men då jag lider av hälsporre och inte kan ha vilka skor som helst så passar det bra med gåband som jag kan gå på i skor som jag inte får ont av. Det är lite kallt att promenera i sandaler på vintern så därför har det blivit gåband som jag gillar jättemycket.

    SvaraRadera