söndag 16 december 2012

Maratonvävning.....

Liksom förra året så kom jag sent på att väva julklappar till nära och kära. Därför går jag emellan en vävstol och två bandvävstolar, en med vanliga band och en med brickband i. 
Förra året vävde jag gardiner till mina döttrar som dom önskat sig, men har i dags dato inte satt upp ännu. Även då kom jag sent på att väva gardinerna och vävde så jag fick träningsvärk. Jag tycker om att väva så det är ingen tung börda för mig, men mycket annat blir eftersatt här i hemmet och som tur är det en vecka kvar att knega på här hemma innan vi åker upp till fjällstugan för att fira jul och nyår. Som jag tidigare nämnt så är inte julen min favorithögtid då jag tycker att den har blivit ett kommersiellt jippo och den verkliga anledningen att vi firar jul har minimerats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar