lördag 20 mars 2010

Påskgult!


Påsken närmar sig med stormsteg, och jag gräms över att jag inte hinner väva färdigt dukarna i lilla Glimåkran på övervåningen hemma. På tygbommen sitter en gul påskduk i droppdräll som jag vävt. Men jag kan ju inte klippa ner väven mitt i en duk och hinner inte vara hemma och väva den färdig innan påsk.
Nåja det blir en påsk nästa år igen, och då ska den vara utvävd och nerklippt.
Jag har löst ett virkat överkast på tradera som jag tänkt ha till våran säng i sommarstugan. Beige såg det ut att vara och virkat i fiskegarn. Döm om min förvåning när jag öppnade paketet. Överkastet var kycklinggult och när jag visade maken så erbjöd han sig snabbt att agera tupp i sängen.
Det blir ingen hemvävd påskduk i droppdräll här i stugan i påsk, men väl ett påskgult överkast i påsk.
Färgen på bilden ger inte riktigt rättvisa då det är betydligt gulare i verkligheten. Alltså ett riktigt påsköverkast. De ni.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar