tisdag 23 mars 2010

Underbara snälla Birgit!


Efter gårdagens missberäkningar i tid och garnåtgång samt skedning i fel vävsked så ringde jag idag Birgit. Hon som är så otroligt duktig att väva och oerhört nogrann och kreativ. Jo, jag kunde kolla på gratishyllan om jag hittade något lämpligt inslagsgarn till mina gardiner. Om jag inte fann något lämpligt garn där så kunde jag hämta nyckeln och gå in i förrådet och hitta något fint passande garn som jag kunde väga och betala sedan. En 50 vävsked borde finnas att låna annars så skulle jag ringa och hon skulle komma med en av sina egna.
Dagen på jobbet har varit intensiv med ledningsmöte på förmiddagen och APT på eftermiddagen. Efter detta tog kollegan och jag en fika och talade om dagen och det konstiga beslut som kommit på eftermiddagen. Hemtjänsten bjöd på en tårtbit som någon nybliven 90 åring hade bidragit med.
Mätt och trött så tog jag mig i kragen och gick till vävstugan och varpade ripstabletterna som jag ska väva när jag kommer hem om några veckor. Maken jobbar på med båten och jag tänker att den sista biten på gardinväven ska bli en liten gardin med frans inne i båttoan. Ripstabletterna som jag varpat ikväll ska också bli till båten, då färgerna ska passa till inredning och färgen på det nya kapellet.
Nu går en trött bloggmadam till sängs och vill även meddela att min älskade storasyster fyller den aktningsvärda åldern av 60 år idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar