måndag 5 juli 2010

En kulturell afton!


Jag har idag gjort första dagen på min arbetsplats där jag ska jobba som områdeschef inom äldreomsorgen de närmaste 7 veckorna. Som glömsk bloggmadam så blev både TV: ns fjärrkontroll och inslagsgarnet till väven kvar hemma. Ingen TV och ingen vävning denna vecka, vilket medger lite kulturell anda.
Jag har idag varit och lyssnat på min kusins dotter Daniella som de senaste åren skolat sig som klassisk sångare i Budapest.
Min älskade moster Maja som själv hade en väldigt fin sångröst var nog väldigt stolt i sin himmel över sitt välsjungade barnbarn som hon inte hann uppleva.
I morgon blir det fortsatt inskolning/jobb och sedan en till kulturell afton då jag plötsligt fått tid att göra annat än väva, plugga och se på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar