fredag 2 juli 2010

Tänk om mina flickor!


Idag och i helgen har det planerats storstädning i min äldsta dotters hem. Min yngre dotter har rattat ner för att hjälpa till med städningen som har försummats under det sista året då sjuksköterskedottern studerar till distriktssköterska.
Idag skiner solen över hela svenska folket medan ni är inne och städar. Gör ett snabbryck under kvällen och morgondagen och bege er sedan ut till sommarparadiset på ön. I frysen finns grillkött, mågens favoritpotatisblandning, gula kantareller och djupfryst vispgrädde som ni kan ta.
Denna soliga helg kanske inte kommer tillbaka på länge. Dammet däremot finns kvar och du äldsta dotter fyller inte jämna år förren på onsdag. Ni är avundsvärda som har en möjlighet att åka ut på havet och ha en trevlig grillkväll tillsammans. Så tycker bloggmadamen som befinner sig i ett annat paradis som visas här på bild.

2 kommentarer:

  1. Men mamma... Tänkte du inte på soleksemen som jag så lätt kan få? Med paprikaröda axlar från idag så behöver jag för tillfället absolut inte mer sol än jag redan fått för dagen (och säkert morgondagen med). För solen lyser här i byn också... ;)

    SvaraRadera
  2. Hallå, hallå man behöver inte vara avklädd för att njuta av havet och den mysiga stuga vi har.

    kram från mamsen

    SvaraRadera