torsdag 1 juli 2010

Rapport från en fjälldal!


Vi har landat och på vägen burit bloggmadamens möblemang med mera 4 trappor upp till den lägenhet som jag ska bo i de närmaste 7 veckorna.
Öm i kroppen ser jag ut på vyn över sjön Vattnet har sjunkit ytterligare, men tjälen har ännu inte gått ur marken. Lite snö ligger kvar på fjälltopparna och björklöven är lite större än musöron.
Nu när vi är här så tänker jag på att vi har sovit 5 nätter i båten, 1 natt i sommarstugan, 1 natt hemma för att sova här 3 nätter innar jag kommer att sova 5 nätter i min nya veckopendlarbostad i Vilhelmina. Var maken ska tillbringa sin semester nästa vecka vet jag inte, men vi kanske har något globetrotterblod inom oss. Men gudarna ska veta att jag älskar det här livet. Det enda moln som finns på min himmel just nu att det utlovade tentamensresultatet inte kommit ännu, så jag är ganska närvös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar