måndag 30 augusti 2010

En hemmadag!


I fredags så kom jag att tänka på att jag hade anmält mig till en kurs på Umeå universitet och gick in på nätet och läste att kursen redan började den 31 augusti. Jag pratade med mina kollegor som tyckte att jag skulle ta semester på måndag ochså. Sagt och gjort så är jag glad över detta, då vår herre har varit mig nådig och låtit solen lysa över mig när jag plockade av svartvinbärsbuskarna. De röda vinbärsbuskarna överlåter jag till pippifåglarna att rensa.
En liten tur uppe i skogen blev det också för att kolla svampbestånden. Skörden blev några rynkade toftskivlingar, smörsoppar och en citrongul slemskivling som kan hamna på en varm macka i kväll.
I morgon skall jag premiäråka bottniabanan till Umeå för att börja plugget igen, vilket skall bli jättespännande. Projektledning 15 hp heter kursen som ges av sociologiska institutionen vid Umeå universitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar