måndag 2 augusti 2010

En lycka att få skapa!


Det är en otroligt lycka att ha en vävstol här i mitt veckopendlarbodende. I den brukar jag sitta på morgonen en stund innan jag går till jobbet, en stund efter lunchen som jag oftast äter hemma, och sedan är hela kvällen tillägnad min vävstol.
Den här varpen var ca 25 meter lång och har blivit draperier och dukar. Blir det något över ska jag väva en bit och sy en väska av, inspirerad av min dotter som även hon har en skapande förmåga. Nu återstår inte många metrar och sedan ska jag varpa mellanstora handukar till bastun i sålldräll som skall vävas i vävstolen.
Jag funderar vad jag skulle ta mig till här i min ensamhet om jag inte hade vävstolen att roa mig med. Ett roligt jobb på dagarna och en rolig fritid gör min veckopendlande tillvaro dräglig, fast gudarna ska veta vad jag längtar efter mina nära och kära hemmavid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar