torsdag 27 januari 2011

Det närmar sig!


I morgon så går färden söderut till min syster. Min lagvigde är inte den lyckligaste mannen just nu då han måste dra släpvagnen med sig på resan. Men som jag känner honom så hade det rört sig om en båtmotor så hade det varit mer positivt.
Hur som helst ska det bli jättekul att träffa min storasyster och hennes sambo och se hur långt dom hunnit i sitt arbete att förändra ett skrutthus till en fin hergårdsliknande villa.
Dagen skall ägnas åt att måla panelbrädorna som så småningom skall spikas upp i bastbyggnadens hall och tvättstugedel i fjällparadiset.
Faktisk börjar jag komma över min miss med att tacka ja vid andra antagningstillfället och missade därför kursen i Handikapprätt.
Under min eviga studietid så är detta den tredje studiefria terminen som jag har sedan jag började plugga för 9 år sedan, och det känns faktiskt ganska skönt att ägna sin tid åt annat än studier.
Åter till morgondagens roliga resa så är jag snart ägare av den här som är en Öxabäckvävstol nummer 4912, och gissa om det är spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar