söndag 2 januari 2011

Garnsortering!


Vi är hemma på en snabbvisit där flispannan är laddad och i morgon ska jag anmäla mig arbetsökande på arbetsförmedlingen. I kväll har jag varit garnsorterare efter sista inköpet av vävgarner tillsammans med min syster.
Det är så ortroligt vackra garner och jag funderar på vad jag ska väva av alla de vackra gamla linhärvorna. Kökshandukar ska vävas nu under våren, men de vackraste garnerna ska slås in i damastvävstolen. En del av av det inköpta garnerna ska skänkas till dotterns pyssel, som passar bättre till att sticka eller virka av än att väva av.
I morgon går färden upp till fjällparadiset med en omväg via Umeå där rökrör till bastukaminen med mera ska införskaffas.
Det känns nästan som jag måste öppna en garnaffär.

4 kommentarer:

  1. Hurraaa!! För jag antar att det är mig du syftar på. =) Frågan är bara var jag ska ha alltsammans då jag bor så himla litet... Det jag fick senast har hamnat ovanpå allt annat, och nu vågar jag inte ta in nåt mer i mitt miniförråd så länge jag har min gamla vitrinöverdel där... Tråkigt att trivas så bra i den här ekonomiska lilla lägenheten, men ändå känna ett allt större behov av att skaffa mer utrymme...

    SvaraRadera
  2. Japp, alldeles rätt men bara två små plastkassar med garn som syster med sambo som kommer på middag hit i morgon, får ta ner till papsen din för vidare färd till dig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Och den sjuttonde januari är det SLUT på min tid i utanförskapet ,-)

    Spännande!

    SvaraRadera
  4. Hej jag och Eivor sitter här och konstaterar att nog får du jobb som är så trevlig och pratglad och då har åldern ingen betydelse, se bara på dina kusiner som fått jobb, trots våran ålder.

    Kram frånkusinen

    SvaraRadera