onsdag 26 januari 2011

En rolig födelsedag!

Det blir en tur söderut till syster med sambo, och gissa om jag ser fram mot det. Dessutom ska jag på min födelsedag få en fullt utrustad vävstol (Öxabäcken), som vi ska hämta i Sollentuna.
Jag minns en annan födelsedag för 20 år sedan då jag var med äldste sonen på lasarettet i Umeå och fick beskedet att det inte gick att göra något för honom utan bara underlätta för hans organ på slutet innan han skulle somna in för gått. Han skulle fylla 8 år den våren och beskedet var fruktansvärt.
Hur det gick sen, jo hösten efter tog man bort hans hjärtsäck och han blev mycket bättre då den försvålade hjärtsäcken hindrat hans hjärta att pumpa fullt ut. Ett halvår senare fick vi nästa dödsbesked, då hans hjärtmuskel var försvagad och ständigt ökade i omfång. På hösten 1992 så vände allt, då han fick ett nytt hjärta intransplanterat.
2005 fick han en ny njure och väntar nu på nya höfter och så småningom blir det en ny njure då den han har så sakta försämras.

Men vi har honom kvar och i mars så fyller prinsen 28 år, och jag är inte orolig för framtiden längre.

Vilken skillnad det kan vara på födelsedagar.

2 kommentarer:

  1. Är det idag du fyller år? Stor grattiskram i så fall härifrån!!

    SvaraRadera
  2. Nej inte förren på lördag, och då är vi hos Eivor

    Tack i alla fall.

    SvaraRadera