onsdag 12 oktober 2011

Nyfiken!

Igår så grundmålade jag korsnischen som jag ska ha i sovrumsfönstret i lilla höststugan. Jag har vävt hängkappor efter en beskrivning från min syster från en kappa som hon sett. Då jag  hade en liten varpfläta så varpade jag till en effekt och silkestråd. Jag har klippt ner och sytt kappan och är så nyfiken att jag måste prova gardinkappan på den ännu inte färdiga korsnischen.

Jag har i några dagar varit morgonsällskap hos yngsta barnbarnet innan skolbussen kommer och har då läst min dotters heminredningstidningar och fått nya ideer. Nu vill jag ha ett romanistisk sovrum i lilla höststugan och planerar därför att väva en sänghimmel, långgardiner och en sängkappa i vitt. Hängkappan är det första steget i min planering och håll med om att den liknar en 70-tals gardin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar