torsdag 28 juni 2012

En glad dag...................

Huvudet värker av den bihåleinflammation jag har, men nu har jag fått medicin, och törs planera för nästa  veckas resa till Kanada där jag och min syster ska uppvakta vår farbror som fyller 75 år. Det ska bli jättekul att träffa våra kusiner igen, och jag hoppas få träffa farbror Jims dotter och en av fasters Elsie dotter som jag inte tidigare träffat. Jag känner mig klädlös och försöker sy ihop en klänning av en felvävd gardinlängd.

Jag blir så glad när jag ser den vackraste av alla perenner som är en blå bergsvallmo.
Och så älskar jag superordning och blir glad när jag ser det ommålade linneskåpet fylld av tomma frysförpackninga och koner.
Jag får se om jag hinner måla första kurbitsvarvet på skåpdörrarna i morgon innan vi åker till fjälls. Dagen forsätter med färd till stan där jag ska köpa fotoalbum, låna talbok till bilfärden i morgon, hämta sonen och se hans eventuellt framtida arbetsplats, klippa håret och sedan ska jag tillsamman med make köpa lister, ev. golv och sedan ut till stugan på ön där jag glömt en del saker där, snabbmiddag och eventuellt gräsklippning  och klippning av häck, innan vi åker tillbaka hit hem igen.

2 kommentarer:

  1. Vallmo? Den var ju häftig som en hibiscus!

    SvaraRadera
  2. Japp det är en blå Bergsvallmo som jag ska försöka ta frö från för att få flera. Jag köpte den på en växtmarknad av en dam med gröna fingrar, men har försökt förut att få en planta att överleva vintern, men misslyckats. Fin är den tycker jag.


    Ha en bra dag.

    SvaraRadera