lördag 30 juni 2012

Idag.............

Nu äntligen är första kaninfilten färdgsydd. Om jag virar den om kroppen så är det bara indianskruden på huvudet som fattas för att se ut som en indian.
Här ska jag stå och bobina idag, eller rättare sagt ha trådarnas krig. Målet är att bobina upp garnet på plåtbobiner, för att sedan köra över som på koner på min fantastiska maskin jag har hemmavid.
Ikväll blir det förhoppningsvis bastubad, och kanske så kan jag svettas ut den eländiga förkylningen jag har.
Jag känner på att det blir en bra dag då jag får vara i den så fina miljön som vi under åren skapat till oss själva.

2 kommentarer:

  1. Ja, det må jag säga .., det var nog den finaste bastu jag någonsin har skådat! (Å andra sidan har jag inte skådat så många ,-)

    SvaraRadera
  2. Välkommen upp och basta med oss, då bastun rymmer många. Den är inte riktigt färdig ännu, då lister och en fin belysning ska dit.

    Kram från kusinen

    SvaraRadera