tisdag 12 juni 2012

Hemma igen efter rolig resa............

Nu är vi åter i hemmet efter en rolig resa till Riga tillsammans med mina systrar och våra män. Det blev mycket satir och glada skratt under resan. Vi åkte på en guidad tur genom staden som hade en mycket vacker arkitektur, där det även fanns en del av ryssarnas styre som vi såg genom betongbyggnader i ett skede av förfall.
Vi åt och drack gott och känner oss aningen överviktiga efter några trevliga dagar i ett av våra östra grannland.
Vi hade beställt en hytt med fönster, men då vår stora syster är kvällstrött så beslöt vi att vi skulle vara festprissar och upplåta vår hytt med fönster till förtäring av rusdrycker, nötter och godis under sena kvällar.. Min yngre syster beskrev det som en skräckupplevelse av att vakna och inte veta om det var var dag eller natt, och i tänt ljus se sig själv naken i en stor spegel  som fanns istället för fönster i deras fönsterlösa hytt.
Hur som  helst så känns det lite tomt nu när vi skilts åt och och vi  måste snart planera en ny resa tillsammans igen så vi får skratta och ha roligt tillsammans.

3 kommentarer:

  1. Det låter som en helt underbar resa. Såna ska man göra så ofta man kan:).
    Hälsar Monika

    SvaraRadera
  2. Och er chaufför har just varit här och lämnat mer hundmat, så jag passade på att fråga hur det hade gått. Han var så glad över din hjälp så! Och han sa också att hela gänget var ett väldigt trevligt litet gäng att ha med på resan. =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det vara bara roligt att hjälpa till och inte alls svårt, och flera trodde att jag jobbade som värdinna, men jag sa att det närmaste värdinna jag var att min dotter sköter chaufförens husn när han är ute på sina resor. Han sa än en gång att du är guld värd.

    Kram från mamsen

    SvaraRadera