onsdag 12 september 2012

Förälskad igen......................

Jag tittar ofta på min nya köksvävstol och har hunnit väva två mattor i den. Den är toppenbra att väva i och jag måste säga att jag är förälskad i min nya Öxabäcksvävstol.
Jag dömde ut den som mattvävstol, men det går faktiskt ganska bra att väva mattor i den. Med 1 meters vävbredd så kan jag väva allt från mattor, gardiner, handdukar till pannlappar. Den lodräta kontramarschen, 8 skaft och trampor gör den till en drömvävstol.

Idag har jag batikfärgat för första gången och hittills ser det jättebra ut med de nougatfärgade lakanen som ska in i tvättmaskinen innan jag åker in till stan, till mötet om sonens dagliga sysselsättning. Jag har många planerade vävprojekt  för vävstolen och ser fram mot en rolig vävhöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar