onsdag 12 september 2012

Ska man våga sig på sånt här?

Jag behöver mattrasor i bruna och beige färger, för att väva en matta till lilla gäststugan som vi har här hemma. Då jag har noll koll på mina mattrasor som är spridda mellan ett garage i stan och på logen här hemma, så ska jag försöka batikfärga för de trasor jag behöver.
Jag hittade en annons på Lokus förra våren där en man ville sälja batikfärger efter sin hustru. Han berättade att han hustru hade avlidit tre år tidigare, men det var först nu som han orkade ta tag i hennes saker. Han berättade att hon varit en kreativ och härlig kvinna som han saknade så mycket.

Med tanke på den mängd batikfärger jag köpte så måste hon ha varit mycket intresserad. Jag själv har växtförgat och färgat med syntetfärger i maskin, men aldrig provat på batik. Jag vill ha hållbara färger och då rekommenderas batikfärger, men jag ska säga att jag gruvar mig för det nya och okända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar