tisdag 4 september 2012

Vedlådan blev garnlåda...................

Nu är mitt nya garn-förråd fullsmockat med bomulls och ullgarner. Vedlådan är stor och rymlig och i den fick jag plats med vävullgarnerna som inte ryms ovanpå rumsdelaren i det andra rummet.
Den merciserade bomullen ryms inte i rummet men kanske kan konerna rymmas i änglabyrån som står i gamla pannrummer i källaren, eller möjligtvis i det gamla vackra skåpet i rummet intill garn-förrådeter där jag har det mesta av lingarnerna.
Nu när jag lagt in en matta så blir det ganska gemytligt att sitta där och läsa en rolig vävbok eller en textil tidskrift,

2 kommentarer:

  1. Vilken materialrikedom!
    Jag är verkligen avundsjuk på dig.
    Ha en bra dag.
    maliz

    SvaraRadera
  2. Jo, nog har jag vävgarner så jag kan väva resten av mitt liv. Jag har väldigt mycket grönt garn och därför så ska hem och stugor inredas med mycket gröna textilier. Just nu hinner jag inte väva så mycket då jag har flera målningsprojekt på gång, men jag ser fram mot en rolig vävhöst.

    Ha de bra

    SvaraRadera