måndag 27 april 2009

Författarkväll på biblan


Idag var sista dagenför kommunens vattengympa. Ja, det blir inga fler då kommunen på grund av besparing besluta att dra in på "kom i form aktiviteterna". Jag kan tycka att det varit en oerhörd tillgång att på arbetstid fått tillgång till en rolig och nyttig aktivitet. Men som jag egentligen tycker är att egentligen ska man jobba på sin arbetstid och ha roligt på sin fritid. Jag är nog oerhört priveligerad som har roligt både på jobbet och fritiden. Jobbet som områdeschef är oerhört spännande och lärorikt. Tiden har gått jättefort och jag ser slutet på min vistelse här i Vilhelmina. I eftermiddags när jag gick från vattengympan såg jag ett anslag på dörren om en författare på besök. Tänkte att när jag vävt en stund kunde det vara trevlig och gå ner för att lyssna.


Oj vad trevligt det var. Författaren Åke Axelsson har skrivit 3 polisromaner, varav jag köpte en. Jag bekände min önskan att själv skriva en bok, men vet att nu när jag bara skrivit vetenskapliga rapport och uppsatser så är mitt språk långt ifrån det folk vill läsa. Tanken finns där och jag vet vad jag vill skriva om, men vet inte hur jag ska börja. tänk om det var en B eller C-uppsats i nåt ämne där reglerna är givna hur man ska skriva. Men kanske om tanken får mogna så där successivt.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar