måndag 6 april 2009

kalasernas tid


Oj så trevligt det var, min äldsta dotters svärmor har fyllt en aktningsvärd ålder av 60 år och inbjöd till ett fint kalas för släkt och vänner. Jag blir riktigt förvånad över mig själv som orkade vara uppe ända till klockan 3 på natten, då jag normalt oftast slocknar vid 10-11tiden på kvällen.


Det måste vara det trevliga sällskapet som höll mig uppe så länge. Det kanske var lite träning, då det nästa lördag bär det iväg på snöskoter över fjället för att fira min lillasyster som fyllt 50 år och hennes make konstapel Klang som fyllt 60år. Påskhelgen brukar bli extra festligt då vi släktingar försöker göda ihjäl varandra. Hur som helst så ska det bli jättehärligt med lite semester. Jag ska halvjobba lite genom att ta min egen telefontid mellan kl 8-10 varje vardag under påsklovet. Jag kommer också åt mitt skrivbord och kan sköta mail-kontakterna. Det är bra då jag har lite kontroll på arbetet också, och jag är så otroligt lycklig över tekniken som bidrar till flexibilitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar