söndag 26 april 2009

Sommar, sommar hurra!


Ja nu ska hon fixas, jag menar lillbåten, hon som skall frakta oss mellan fastlandet och ön där vi har vårt sommarparadis. Varför kallas båten för hon? Jag läste hos en bekant att anledningen för att båten är en hon är att hon ska spacklas och målas innan hon ska ut. Hon är ibland bångstyrig och kostar betydligt mer än beräknat.
Tidsoptimist så tänkte jag hinna tvätta och polera hon (Örnviken) under gårdagen, det blev skråvet i går och idag blir det insidan på båten ,innan jag i eftermiddag sätter mig på bussen till Vilhelmina för en ny arbetsvecka, ja inte en hel då fredag är första maj och vi tänkte vara i fjällstugan för att njuta av den sista vårvinterhelgen där. Helgen därefter kanske havsisen har gått upp och vi får göra den första härliga turen ut till ön, för att öppna upp. I år har jag en kristallkrona, nyvävda gardiner och fina blåa duktyngder att pryda sommarhemmet.

1 kommentar:

  1. Som jag nyss skrev i min systers blogg; "Va flitiga vi har varit! Fast på varsitt håll då." och det stämmer ju här med. =)
    Ja, det gäller att njuta av sommarparadiset så länge möjligheten finns!

    SvaraRadera