onsdag 29 april 2009

Vår i luften!


Så kom vårvärmen till Vilhelmina också, och genast så ser man hur vinterbylsorna har plockats av, även om det ligger en snöhög här och där. Så här i mitt lilla veckopendlarkyffe så känner jag att o så underbart det skulle vara med en uteplats. Men det här är bara tillfälligt redan i morgon eftermiddag bär det iväg till fjällstugan för att vänta in en ny månad, förhoppningsvis på altanen. Kanske har vedhögen tinat fram så jag kan börja vedhanteringen. Jag hoppas att maken kommit ihåg att slipa kedjan till min alldeles egen motorsåg. Och inte heller vippstativet och några vedsäckar. Vedklyven som jag köpte för några år sedan är i boden vid stugan på Sörsidan, den lilla underbara stuga som vi brukar vara i på höstarna. Men är veden kapad så lär den torka bättre än som den ligger nu.




I morgon ska vi hämta packpulkan som vi köper för att kunna frakta murrikahäll, ved, mat, fiskegrejer och naturligtvid motorisborren som också är inköpt denna säsong. Jag kände att det var kanske lite mycket pengar att lägga ut så här i eftersäsong, men när jag upptäckte att jag fått arvode för mitt förvaltarskap så känns det som jag ärligt förtjänat en fin packpulka och behöver inte ha isborren i knät i fortsättningen. Faktisk så ryms det några bekväma stolar i pulkan för att få det bekvämt vid vinterfisket.




Jag hoppas få vårkänslor i helgen och gissar att tulpanerna blommar i rabatten hemma. Visst kan man får vårkänslor av förra helgens rabattbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar