söndag 26 april 2009

På väg till en ny arbetsvecka


Ja sitter man på bussen till Vilhelmina för ännu en ny arbetsvecka. Som vanligt så hann jag inte göra allt vad jag planerat. Men båten är tvättad och polerad. Vad som återstår är bottenmålning och genomgångr av motor, som brukar vara makens syssla. Cross countryn blev städad och tvättad. Resten som jag planerat blev alltså inte gjort och som obotlig tidsoptimist så vill jag göra så mycket. En sak har jag i alla fall bestämt det blir inga grönsaksodlingar i år. I landet ska jag så lin och havre. Den här semestern ska jag bara ta det lugnt och förhoppningsvis kajka runt på havet med maken. Jag håller tummarna för att rutorna till storbåten ska bli klara i tid, och att jag hinner sy kapellet innan sjösättning. Hur som helst så skulle jag vilja ha lite fint i rabatterna, ungefär så här.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar