måndag 29 juni 2009

Bad cooping!


Dålig cooping eller översatt som dålig förmåga att bemästra svårigheter. Så kände jag mig idag och skäms över mitt gnäll. Här har jag suttit och knutit tvålsnören i takt med Lotta Engberg som höll allsång på Liseberg ikväll i en varm och ombonad liten lägenhet medan mina nära och kära säkert slitit betydligt hårdare. Jag gissar följande:



  • Maken har klippt gräsmattan i värmen

  • Äldsta dottern har kämpat med barnen efter en kämpig dag på sjukhuset

  • Min storasyster har skottat jord in i sitt nya växthus

  • Min chef har tillsammans med dottern kämpat att få upp växthuset och samtidigt slagits mot myggen.

  • Yngsta dottern kanske fått sin nya dator eller är ute och promenerar med Charlie.

  • Yngsta sonen kanske jobbar ikväll på sitt nya jobb

  • Äldste sonen har jag kontroll på då vi har daglig telefonkontakt, och han har säkert tagit det lugnast av alla.

Jag känner att jag har det så bra att jag borde skämmas. En älskad make, fyra vuxna underbara barn samt en hop lika underbara barnbarn. Ett bra jobb, en bra utbildning, inga studieskulder och får bo i hus, lägenhet och stugor och behöver inte oroa mig över morgondagen. Jag ska till och med få förkovra mig mera och jag kan säga att lagboken användbar på grund av sitt tunga innehåll. Juridik och vävning kanske hör ihop på nåt sätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar