måndag 22 juni 2009

Närig!


Ja nu känner jag mig närig och vill tjäna en extraslant på mina tvålsnören som blir dödsstöten för mitt gamla företagande. Jag var på handelsgården i eftermiddag för att märka upp och skriva på kontrakt. När dom hänger där i butiken ser det ganska trevligt ut och kanske blir det ett och annat sålt under sommaren. Det är dags att göra något av de tvålbitar som jag förberett för ändamålet. Nu hänger dom där på tork i efter avsköljning för att under nästa steg plastas in. 28 stycken blev det ikväll och jag borde ha gjort detta långt tidigare, men som obotlig tidsoptimist så trodde jag att detta skulle vara gjort i en kaffekvart. Det lite som jag kommit igång och borde fortsätta i morgon efter jobbet. Jag som har ett ganska bekvämt liv här i min pyttelägenhet borde ju hinna med massor på min fritid på veckorna. Att jag i höstas jobbade heltid och samtidigt läste C-kursen i rättsvetenskap känns idag ganska overkligt, då jag tycker att jag inte hinner en bråkdel av va jag vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar